Katarzyna Dziekańska-Lewandowska
Terapeuta umiejętności społecznych, konsultant rodzicielstwa bliskości, trener,
socjolog i filozof.
Prowadzę indywidualne wsparcie psychologiczne dzieci i rodziców, konsultacje rodzicielskie, zajęcia TUS dla dzieci (Treningi Umiejętności Społecznych), warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców oraz sesje focusingowe indywidualne i grupowe (dzieci, rodzice).
Jestem w trakcie szkoły psychoterapii humanistyczno-doświadczeniowej w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt, w trakcie certyfikacji na Trenera Focusingu w Chilijskim Instytucie Focusingu. Ukończyłam Program Pomocy Psychologicznej Gestalt, Szkołę Trenerów w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA, Uniwersytet im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego UKSW (filozofia) oraz Collegium Civitas przy Polskiej Akademii Nauk (socjologia).
Swoją wiedzę ustawicznie pogłębiam korzystając ze specjalistycznych kursów i warsztatów w obszarach związanych z rodzicielstwem oraz psychologią dzieci i dorosłych, m.in. ukończyłam kurs terapii dzieci i młodzieży w Centrum CBT, kurs pedagogiczny na UKSW, kurs Rodzicielstwa Bliskości dla Profesjonalistów, warsztaty Treningu Umiejętności Społecznych dla Dzieci i Młodzieży „Nowy TUS” w Fundacji Artonomia, kurs Porozumienia Bez Przemocy w Akademii NVC.
Wspieram rodziców w takich wyzwaniach jak:
- poczucie bezsilności i przytłoczenia rodzicielskiego (gdy czujesz, że wszystkiego jest za dużo i nie ogarniasz rzeczywistości)
- stres i przeciążenie rodzicielskie
- trudności z dbaniem o siebie i swoje dobre samopoczucie (samoregulacja)
- kryzysy emocjonalne dzieci (m.in. wybuchy złości, zazdrość o nowe rodzeństwo, lęki separacyjne, adaptacja przedszkolna)
- radzenie sobie z silnymi emocjami, własnymi i dziecka (regulacja emocji)
- złość dziecka (jak radzić sobie z histerią i agresją dzieci)
- złość rodzica (jak pomóc sobie, gdy dziecko doprowadza mnie do szału)
- skuteczna komunikacja z małymi dziećmi (jak mówić, aby dzieci nas słuchały)
- asertywność rodzica (jak konsekwentnie mówić dzieciom „nie”)
Wspieram dzieci, które:
- mają trudności z wyrażaniem swoich emocji
- mierzą się z nadmiernymi emocjami takimi jak złość, nieśmiałość, lękliwość
- mają problemy z nawiązaniem relacji z rówieśnikami
- doświadczają niskiego poczucia własnej wartości
- potrzebują wsparcia w obszarze regulacji emocji.

„Im łatwiej jest nam być w relacji ze sobą, tym łatwiej będzie budować relacje z innymi. Jeśli jest nam trudno, możemy się tego nauczyć.”
Agnieszka Stein
